LUNCH BOX # 3 – sałatka w stylu azjatyckim

Jeżeli czujecie już wiosnę, w lunch box zapakujcie kolorową, sycącą sałatkę.

Glony w zdrowej diecie Czarny ryż w lunch boxie Łosoś - przepis na zdrowy posiłek

Limonki - przepis od dietetyka     Zdrowe pomidorki a dieta     Imbir podstawą zbilansowanej diety

Składniki:

1/2 szklanki ugotowanego czerwonego lub czarnego ryżu (ok. 1/4 szklanki przed ugotowaniem)

200 g świeżego fileta łososia lub tuńczyka

ok. 20 szt. małych pomidorków cherry

1 garść namoczonych wodorostów (np. wakame lub 1/2 namoczonego i rozdrobnionego arkusza nori)

1 łyżeczka oleju sezamowego

świeży szczypiorek

Marynata do ryby: sok z 1 limonki, 1 łyżka sosu sojowego, 1 łyżeczka miodu, 1 ząbek zmiażdżonego czosnku, 1 cm kawałek utartego imbiru

 

Rybę zamarynować  na około 20 min w marynacie, następnie usmażyć na patelni grillowej. Patelnię zdeglasować odrobiną wody, powstałym sosem polać ryż, wymieszać z glonami.

Do pudełka zapakować kolejno: ryż, następnie całe pomidorki i rybę. Posypać garścią drobnego szczypiorku, skropić olejem sezamowym.

Smacznego!

Zachęcam również do zapoznania się z innymi propozycjami moich dietetycznych przepisów.